Friday, August 15, 2008

Bikin rumah celebriti part 1

Aku dihubungi oleh celebriti yg pernah menggangotai kumpulan rock 'Sanggura' pada lewat 80an dulu...kini beliau menjadi penyanyi nasyid dan sering berduet dgn Ust Akhil Hay seperti dalam gambar dibawah:

Beliau adalah Jemay Al-Capone penyanyi bersuara lunak yang sering me'yumbang' suara dicorong2 radio Seirama di frekuensi 40.47fm.

Ok cukuplah pengenalan yg pendek tentang celebriti ini,aku dihubungi kerana beliau ingin :
-memasang pintu toilet
-menukar pelambung flush 1 set
-memasang kipas dinding
-memasang rak buku dinding yg dibelinya di ikea...perghhh

Maka aku pon bersiap sedia dgn segala peralatan peperangan aku utk kerumah beliau yg memakan masa lebih kurang 2jam setengah lah kalo jammed!!
Sesampai aku dirumah beliau menyambut aku dgn cukup mesra beserta paluan kompang dan rebana....aku buat dekkkk jer....dlm hati aku berkata saper yg celebriti nih??

Maka aku pon menjalankan tugas pertama iaitu membuka pintu toilet papan yg lama diganti dgn pintu pvc beige color...nah tgk ruper pintu kayu yg diberi oleh developer celebriti ini...

mengikut kata jemay al-capone dibhgn bawah yg reput ini terdapat lipan,katak yang menjadikan tempat utk bersantai2....mak aih...
Tanpa melengah2kan masa yg berharga itu...aku meneruskan pekerjaan aku dgn memasang pintu pvc inih dgn step by step begitu berhati sekali...

Setelah mengukur antara jarak dan waktu sesama insan...ehh...jarak antara bawah dan atas frame aku akan drill utk membuat lobang dulu mengikut pd engsel yg sedia ada...engsel ini mmg da ber welding pd frame besi...maka x perlu dipotong...gunapakai je semula...

dan setelah dilobangkan pd pvc tadi maka aku akan menggunakan rivet pengganti skru...sebab apa aku perlu guna rivet kerana skru akan memecahkan permukaan pvc,kerna skru akan longgar dan kerana skru tak tahan lama...


..bercerita pasal 'tahan lama' nih...maka jemay al-capone memanggil aku pekena kopi radix nyer...sambil berkata ..."mai sechawaen..."....aduhhhh...mcmana aku nak wat keje nih...disuruhnya aku minum dan dioffernyer aku rokok dunhill sekali....kalo rokok surya tuh lajuh la gak...dgn rasa berat hati aku 'terpaksa' lah pekena secawan kopi radixnya...sambil menghembuskan asap dunhill melalui mulutku ini...


...nanti aku sambung utk part 2 lak...

No comments: