Monday, August 11, 2008

PERGOLA bumbung dr barangan terbuang

Huh...nampaknya puasa nak dekat dan kebiasaannya aku kena buat sesuatu utk raya nanti..so aku rasa aku nak buat kwsan berbumbung yang mana bleh duduk2 masa riadah petang dan minum pagi or tghari or malam...heheheheh....

Bila aku tgk barang2 spt kayu 2"x4" ada 4 keping,signboard kedai lama ada bersaiz 19'x4',dan tiles lebihan dr buat rumah org dulu...yg aku kena beli hanyalah simen...so mari mulakan...


-gambar pertama tuh kwsan yg akan aku kerjakan nih

-gambar kedua,inilah kayu 2x4" yg lebih,pangkal kayu aku potong makan 2"x2"





gambar ke3:hujung kayu 2"x4",aku potong buat design skit bagi lawa skit,keseluruhan kayu panjangnya 9'++



gamba 4:nilah signboard yg aku ada so atasnya just sticker jer....koyakkan jer.....


gambar 5: dan aku start beli simen...and mulalah pasang tiles lebihan dr buat rerumah org....


gambar 6: lupa nak bgtau lak...b4 aku letak tiles aku siapkan dulu kayu2 pergola dan tiang pergola dulu...hehehehe


gamba7:alhamdulillah....siap tiles aku...2 jenis tiles yg berbeza color,but buatla design aturan skit...


gamba8:nih meja santai yg x pernah aku varnish,so kali nih aku kasik varnish 'oak', utk letak kat area projek aku nih...wallah!!


gamba9:ok bila siap cat,siap tiles maka aku angkat lah meja santai nih ke atas area tuh...perghhh...berat nak mampossss...maklumlah kayu cengal dan resak...!!!


dan hasilnya.....



heheheheh....ok project makan masa 1 minggu jer....

2 comments:

GeniusMommy@Learn N Play said...

Bravo bro.
orang kalau dah kreatif, bagi apa jer sure menjadik..!!

perfectwater75 said...

Salam Bro!

Lu kreatif la bro...boleh lu bagi wa spesifikasinya satu persatu...teringin juga nak buat satu kat umah...thx!