Saturday, August 16, 2008

Bikin rumah celebriti part 3(last)

Ok,nih yang last berkenaan bikin rumah celebriti Jemay Al-capone bekas penyanyi kumpulan 'sanggura' tuh....yang kini berduet dgn ust Akhil Hay....

Task terakhir ialah pembaikan set flush tingkat atas toilet rumah beliau nih...mengikut kata Jemay al-capone dia suruh saya menukar satu set flush kerana menurut beliau setnya da rosak hampir 2 tahun tidak berbetul sehinggalah mendpt kontraktor yg serasi dgn dirinya....eleh nak puji aku lah tuh....

Ok setelah aku tgk dgn penuh teliti dan berdedikasi maka aku dpt satu kesimpulan...iaitu 'tak perlu tukar satu set' sbab yg problemnya hanyalah dawai penarik flushnya dan ianya mengakibatkan set bhgn dalam flush tuh tenggelam...

Setelah menggaru kepala sebanyak 4047 kali maka aku mendpt satu idea iaitu menarik kembali penarik flush yg tenggelam kerana dawai nya tercabut itu...ingat benda nih penting kerna ianya selalu terjadi pd rumah anda!!

1.teliti gamba nih...


2.Maka aku mendptkan skru dan aku skrukan pd bhgn atas pum yg tenggelam itu utk memudahkan aku menarik keatas dulu...




3.Setelah selesai skru aku tanamkan maka aku perlukan dawai atau wyre cable utk menariknya dgn penuh berhati2...


dan aku dapat tarik flush pump tuh keatas...


Dan kendian aku ikatkan wyre cable tuh trus kepump yg mana dawai tercabut/putus spt asalnya...






dan akhir sekali disebabkan ianya da hampir 2 tahun x digunakan maka aku mencabut hose punca di dinding dan membersihkan kerak2/lumut2/kotoran yg terpendam supaya airnya laju jer masuk kedalam tong flush tadih...


dan pasangkan semula..dan bolehlah digunakan semula setelah 2 tahun...
disini saja kalian sudah save berpuluh hengget dr membeli satu set flush kan...aku tau ramai yg rumahnya terjadi kes2 beginikan...

Maka dgn gumbira sekali Jemay al-capone menari2 kegembiraan setelah selesai semua dan menyanyikan lagu sesambil suruh aku minum teh plak....aku bagitau dia yg aku dah xnak dengar lagu nyanyian dia lagi sebab aku nak pegi SOLAT JEMAAT!!

No comments: